To 12ο ATHENS OPEN AIR FILM FESTIVAL στην Πεντέλη στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας παρουσιάζει τον επετειακό ΔΡΑΚΟΥΛΑ του Φράνσις Φορντ Κόπολα σε εντυπωσιακή προβολή
Σάββατο, 23 Ιουλίου | Μέγαρο Δουκ. Πλακεντίας | 21:30
Είσοδος Ελεύθερη
Ελάχιστοι είναι οι σκηνοθέτες που θα κατάφερναν να συνδυάσουν την ατμόσφαιρα του γοτθικού τρόμου και τις αρετές της ρομαντικής λογοτεχνίας με το μαεστρικό τρόπο που το πέτυχε ο Φράνσις Φορντ Κόπολα στην εκθαμβωτική κινηματογραφική διασκευή που επιχείρησε στον μύθο του ΔΡΑΚΟΥΛΑ.
Ακριβώς 30 χρόνια συμπληρώνονται από την εποχή που ο Κόπολα μας παρέδωσε ένα αριστούργημα, αντλώντας το από τις σελίδες του κλασικού βιβλίου του Μπραμ Στόκερ και οι θεατές του 12ου Athens Open Air Film Festival θα έχουν την ευκαιρία να βιώσουν την ταινία όπως ποτέ άλλοτε, σε μια προβολή-εμπειρία που θα γίνει με φόντο το εντυπωσιακό Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας στην Πεντέλη, το ιδανικότερο σκηνικό για να υποδεχτεί τη μοναδική κινηματογραφική επίσκεψη του απέθαντου Κόμη στην πόλη μας.
Η προβολή θα πραγματοποιηθεί με την ευγενική παραχώρηση του Μεγάρου Δουκίσσης Πλακεντίας από τον Δήμο Πεντέλης και σε συνεργασία με τις μεταμεσονύκτιες προβολές του Midnight Express. Την ταινία θα προλογίσουν ο ιθύνων νους του Midnight Express, Άκης Καπράνος, και ο αρχισυντάκτης του cinemagazine.gr, Πάνος Γκένας.
ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ | 21:30
ΔΡΑΚΟΥΛΑΣ του Φράνσις Φορντ Κόπολα (Bram Stoker’s Dracula, 1992 | 128’)
Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας | Τέρμα οδού Λόρδου Βύρωνα, Πεντέλη
Επετειακή προβολή 30 χρόνων από την πρεμιέρα της ταινίας
Σε συνεργασία με τον Δήμο Πεντέλης και το Midnight Express.
Προλογίζουν ο Άκης Καπράνος και ο Πάνος Γκένας.
Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα «διασχίζει ωκεανούς χρόνου» και διαβάζει κινηματογραφικά το αρχετυπικό μυθιστόρημα του Μπραμ Στόκερ ως μία γοητευτική παραβολή για τον αναρχικό, άρα και καταδικασμένο, αιώνιο έρωτα. Αποφεύγοντας τα γκραν γκινιόλ σχήματα των πρότερων διασκευών και διατηρώντας τον επιστολικό χαρακτήρα του βιβλίου, βάζει το όνομα του Στόκερ στον τίτλο και επιστρέφει τον τρόμο στην βάση της νεο-ρομαντικής τραγωδίας.
Η καινοτομία του Κόπολα προσφέρει μια εντελώς διαφορετική διάσταση στο μύθο. Ο ανίκητος, αριστοκράτης πολεμιστής, προδομένος από τον δόλο των αντιπάλων και οργισμένος από το πένθος, μεταμορφώνεται αναπόφευκτα σε ένα μεταφυσικό θηρίο που αναζητά το αίμα ως ανερυθρίαστο ελιξίριο ζωής. Παράλληλα ο Κόπολα βγάζει κινηματογραφικούς «κυνόδοντες» μέσα από την τολμηρή εικονογραφία και τα εκθαμβωτικά κοστούμια της Έικο Ισιόκα, σιγοντάρει τις γοτθικές παρτιτούρες του Βόιτσεκ Κίλαρ, αναδεικνύει την εξαίσια φωτογραφία του Μάικλ Μπόλχαουζ και σημαδεύει τους Όλντμαν, Ράιντερ, Χόπκινς και Φροστ ως τέσσερα ανεξίτηλα σύμβολα του φανταστικού. Και κάτι ακόμα, ίσως πιο σημαντικό. Μέσα από τα κάδρα του κινείται στην σκιά και το φως, παίζει με τον μύθο και την αυταπάτη, και με αφορμή ένα απέθαντο τέρας τιμά την πιο βαμπιρική τέχνη απ’ όλες: το σινεμά.