Με τρεις διαδοχικές δράσεις άνοιξε την αυλαία του το 2ο Φεστιβάλ Νεολαίας του Δήμου Πεντέλης, την Πέμπτη 19 Ιουνίου, στο Πολιτιστικό Κέντρο Μελισσίων, στέλνοντας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ένα ηχηρό μήνυμα δημιουργίας, συνεργασίας και έμπνευσης από τους νέους για τους νέους.
Στις 16.30 πραγματοποιήθηκε βιωματικό εργαστήρι που απευθυνόταν στους εκπαιδευτικούς της πόλης με τον τίτλο «Το βιβλίο ως μαγικό αντικείμενο» από την Τιτίκα Δημητρούλια, Καθηγήτρια Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, την Κλειώ Φανουράκη αναπληρώτρια Καθηγήτρια Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ και τον Κωνσταντίνο Μαρούγκα, υποψήφιο διδάκτορα αντιστοίχως. Το εργαστήριο είχε τον εύγλωττο τίτλο «Το βιβλίο ως μαγικό αντικείμενο».
Στη συνέχεια, οι Μικροί Θεατρίνοι του Δήμου Πεντέλης παρουσίασαν, στο διαδραστικό θεατρικό trailer «Τι παίζει στην Πεντέλη;», τις 10 παραστάσεις και 4 συναυλίες που θα λάβουν χώρα μέχρι τις 3 Ιουλίου, κερδίζοντας θερμά χειροκροτήματα για την πρωτοτυπία και το ταλέντο τους και δείχνοντας πως μεγάλες ιδέες μπορούν να ανέβουν σε μια μικρή σκηνή, μα κατόπιν να κατακτήσουν τον κόσμο.
Η Δήμαρχος Πεντέλης Νατάσσα Κοσμοπούλου κήρυξε επίσημα την έναρξη του 2ου Φεστιβάλ Νεολαίας, υπογραμμίζοντας τη σημασία του θεσμού για τη νεανική δημιουργικότητα και την πολιτιστική ταυτότητα του δήμου. Στην ομιλία της ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Τα παιδιά μας είναι η πιο φωτεινή προοπτική αυτού του τόπου. Είναι σημαντικό να τους δίνουμε χώρο να εκφραστούν, να επικοινωνήσουν, να δοκιμαστούν. Μέσα από την τέχνη χτίζουν αυτοπεποίθηση, ενσυναίσθηση και ουσιαστικούς δεσμούς. Εμείς, στον Δήμο Πεντέλης, δεσμευόμαστε να είμαστε δίπλα τους σε κάθε βήμα. Να τα ενθαρρύνουμε, να τα ακούμε, να τα καθοδηγούμε, χωρίς να περιορίζουμε τη φωνή τους.»
Η Δήμαρχος συνεχάρη την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού Άρτεμη Αργύρη για τον σχεδιασμό και τη διοργάνωση του Φεστιβάλ, καθώς και τη Σοφία Ιωαννίδη για την εμπνευσμένη καλλιτεχνική επιμέλεια.
Η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Άρτεμις Αργύρη δήλωσε «Το Φεστιβάλ Νεολαίας μας είναι μια πλατφόρμα διαλόγου που διεκδικεί ποιητικά και αναπαραστατικά μέσα από την τέχνη πως το έδαφος της συγκίνησης, της εμπλοκής, του συνανήκειν και του μοιράζεσθαι είναι το επιχείρημα, το όραμα, η καρδιά και ο παλμός του θεσμού μας που φέτος χαράζει ακόμα περισσότερες διαδρομές και γεφυρώσεις.»
Μετά το πέρας της εξαιρετικής παράστασης των παιδιών, διεξήχθη η θεματική τράπεζα με τίτλο: «Η τέχνη και το παιδί – η αξία των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων στο σχολείο», με τη συμμετοχή όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, καλλιτεχνών, γονέων και μαθητών της πόλης μας. Η Αντιδήμαρχος καλωσόρισε και συντόνισε τρία διαφορετικά πάνελ με στόχο την ανάδειξη καλών πρακτικών της πλούσιας εκπαιδευτικής εμπειρίας που ξεδιπλώνεται στα σχολεία μας. Η εκπαιδευτική πρωτοβουλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με εισηγήτριες τις κ.κ. Κατερίνα Μήτρη και Αναστασία Μηνδρινού κατέδειξε πόσο σημαίνουσα είναι η σημασία της τέχνης στη δόμηση του ψυχισμού και της προσωπικότητας, για να ακολουθήσει η εξαιρετική παρέμβαση των κκ Χριστίνα Φωτιάδη και Δέσποινα Χαραλαμπέλη από το Γενικό Λύκειο Μελισσίων, που πρόβαλαν τις πολυεπίπεδες και βραβευμένες δράσεις σε συνεργασία με τους μαθητές οι οποίες διεκδικούν την καίρια αξία ενός εκπαιδευτικού συστήματος που δεν περιορίζεται στη στείρα μετάδοση γνώσεων, αλλά στην επανατοποθέτηση του αιτήματος του εμπλουτισμού των προγραμμάτων σπουδών.
Η Άρτεμις Αργύρη σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στόχευση είναι ένα ανθρωποκεντρικό σχολείο, ένα ανθρωποκεντρικό πανεπιστήμιο και κατόπιν, έτσι, ένας ανθρωποκεντρικός κοινωνικός και πολιτικός χώρος μέσα από μία αλλαγή παραδείγματος που διαμορφώνει όχι μόνο τη γνωστική επάρκεια, τις κοινωνικές δεξιότητες αλλά και το συλλογικό αξιακό υπόβαθρο της πολιτειότητάς μας, της ταυτότητάς μας ως πολιτών – με καίρια σημασία ειδικά στις μέρες μας.»
Η εντεταλμένη σύμβουλος ψυχικής υγείας Κα Βασιλική Ρούσσου αναφέρθηκε στην ψυχοκοινωνική διεργασία μέσα από την εμπειρία με τις ομάδες εφήβων, ενώ στο κλείσιμο της θεματικής ομιλίας, η βιωμένη εμπειρία του κου Αλέξανδρου Μούστα διατρέχοντας με τη συνεχή ενασχόληση με τον πολιτισμό από το επίπεδο της δικής του μάθησης έως το επίπεδο της δημιουργίας ανέδειξε περιγραφικά τις πτυχές κάθε σταδίου που τελικά διαπλάθουν το συλλογικό μας έδαφος.
Στην αποφώνηση, η Σοφία Ιωαννίδη κατέθεσε με την αγάπη του θεατροπαιδαγωγού τη σημασία της καλλιτεχνικής πρακτικής ως εκπαιδευτική πράξη που μετασχηματίζει τον άνθρωπο και κατόπιν το σύνολο.
Τις δράσεις τίμησαν με την παρουσία τους εκπαιδευτικοί της τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων, ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Κώστας Χριστόπουλος και φυσικά γονείς και πλήθος κόσμου.




